مطلب

شما می‌توانید فهرست کامل برای محتوای فایل ورد خود ایجاد کنید، برای این کار از قابلیت فهرست اتوماتیک ورد کمک بگیرید! در ادامه با emila همراه باشید و نحوه‌ی درج فهرست اتوماتیک در آفیس ورد را بیاموزید. این کار را فقط با چند کلیک انجام می دهیم تا یک فهرست کامل برای متن خود بسازیم!

فرض کنیم که مقاله‌ی خود را نوشته اید، اکنون مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید یک فهرست اتوماتیک را در سند متنی ورد خود داشته باشید.

انتخاب تیتر مورد نظر

لبتدا باید تیتر(های) مورد نظر خود را که قصد دارید در فهرست درج شود انتخاب کنید، برای اینکار موس را در یک طرف نوشته نگه دارید و همزمان که کلیک چپ را نگاه داشته‌اید موس را تا انتهای نوشته حرکت دهید تا کل متن مورد نظر  هایلایت شود، سپس در منوی بالا (در تب Home) در بخش Style بر روی گزینه‌ی Heading 1 کلیک کنید.

شا می‌توانید این مراحل را برای تمام تیتر‌هایی که قصد دارید در فهرست درج شوند انجام دهید.

درج اتوماتیک فهرست در صفحه‌ی دلخواه!

حال که عناوین اصلی خود را مشخص کردید، در ابتدای سند متنی خود (یا هر صفحه‌ی دیگری که قصد دارید فهرست در آن نمایش داده شود) یک صفحه‌ی جدید ایجاد کنید، حال در تب References در سمت چپ صفحه بر روی گزینه‌ی Table of Contents کلیک کنید و یکی از قالب‌های نمایش داده شده را انتخاب کنید (ترجیحا برای سازگاری با زبان فارسی اولین گزینه را برگزینید)

همانگونه که مشاهده خواهید کرد فهرستی از تمام عناوین انتخاب شده ایجاد و در صفحه‌ی مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد!

نحوه‌ی به‌روزرسانی اطلاعات فهرست اتوماتیک ورد

شاید یک صفحه یا تیتر را در متن خود تغییر داده باشید، در این حالت تا زمانی که شما فرمان آپدیت را به اطلاعات فهرست ندهید به صورت پیش‌فرض اطلاعات تغییری نمی‌کنند، برای به روز آوری اطلاعات فهرست کافیست روی آن کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Update Table را انتخاب کنید، در این حالت با دو گزینه مواجه می‌شوید، گزینه‌ی اول یعنی Update page numbers only تنها شماره‌ی صفحات فهرست را آپدیت می‌کند و گزینه‌ی دوم یعنی Update entire table محتوای متنی فهرست را به‌روز می‌کند.

پس از هر تغییر در متن اصلی مقاله خود کافیست این مراحل را انجام دهید، تا فهرست اتوماتیک شما به‌روز شود!

نحوه‌ی ساخت فهرست اتوماتیک برای جداول و تصاویر

علاوه‌ بر متن، شما می توانید برای تصاویر و جداول خود نیز فهرست اتوماتیک درج کنید، نحوه‌ی انجام این کار به صورت زیر است:

همانند مراحل قبل، ابتدا تصویر خود را انتخاب کرده و پس از آن وارد تب References شوید، حال گزینه‌ی Insert Caption را انتخاب کنید (در بخش Captions)

با انجام این مراحل صفحه‌ای جدید برای شما گشوده خواهد شد، در بخش Label نوع آبجکت خود را مشخص کنید (شکل، جدول، فرمول و…) و در پایان بر روی گزینه‌ Ok کلیک کنید.

این مراحل برای سایر آبجکت ها همچون جدول، فهرست و… نیز قابل انجام است، اگر آبجکت مورد نظر شما در لیست پیش‌فرض وجود ندارد بر روی گزینه‌ی New Label کلیک کرده و خودتان آن را بسازید!

نحوه‌ی درج فهرست عکس، جدول و… در صفحه‌ی دلخواه ورد

پس از اینکه آبجکت‌های مورد نظر خود را شماره‌بندی کردید نوبت آن است که یک فهرست اتوماتیک از آن‌ها ایجاد کنید، برای اینکار در تب References و در قسمت Captions بر روی گزینه‌ی Insert Table of Figures کلیک کنید و در بخش Caption Label آبجکت مورد نظر خود را برگزینید، در پایان نیز بر روی گزینه‌ی Ok کلیک کنید تا فهرست مربوطه نمایش داده شود.

حال که با نحوه‌ی درج فهرست اتوماتیک آشنا شدید پروژه زیر را انجام دهید!

یک سند متنی ورد در چند تیتر اصلی و تعدادی تصویر، جدول یا… آماده کنید و برای تمام المان‌ها (عناوین، تصاویر و…) فهرست اتوماتیک ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *