no-img
اِمیلا

افزودن هدر وفوتر به مایکروسافت ورد

بروزرسانی؛
5 ژوئن 2019
افیس ورد

هدر (Header) در ورد

کلمه‌ی هدر (Header) در اصطلاح لغوی به معنای سربرگ می‌باشد و همانگونه که از نام آن پیداست برای افزودن یک المان ثابت به بالای صفحات ورد استفاده می‌شود، فرض کنید قصد دارید یک مقاله را در چندین فصل مختلف تایپ کنید و هر فصل را با نوشتن آن در سربرگ صفحه مشخص کنید، در این مورد می توانید از هدر استفاده کنید.

متنی که در بخش هدر بنویسید در تمام صفحات برای شما تکرار خواهد شد.

 

نحوه‌ی افزودن هدر به صفحه‌ی مایکروسافت ورد

برای افزودن هدر به سند متنی خود در مایکروسافت ورد طبق تصویر زیر عمل کنید، ابتدا وارد منوی Insert شوید و سپس از ناحیه سمت راست بر روی گزینه‌ی Header کلیک کرده و در نهایت قالب (طرح) مورد نظر خود را در فهرست باز شده انتخاب کنید.

در بخش مشخص شده می توانید عنوان هدر خود را درج کنید.

نکته: شما می‌توانید بدون انجام مراحل بالا و  با دوبار کلیک کردن بر روی بخش بالایی صفحه وارد بخش تنظیم هدر شوید.

 

فوتر (Footer) در ورد

کلمه‌ی فوتر (Footer) در اصطلاح لغوی به معنای پانوشت می‌باشد و همانگونه که از نام آن پیداست برای افزودن یه المان ثابت به پایین صفحات ورد استفاده می‌شود، فرض کنید قصد دارید یک مقاله را در چندین بخش مختلف تایپ کنید و هر بخش را با نوشتن آن در پانوشت صفحه مشخص کنید، در این مورد می توانید از فوتر استفاده کنید.

می‌توان گفت هدر و فوتر کاربرد تقریبا مشابهی دارند.

نحوه‌ی افزودن فوتر به صفحه‌ی مایکروسافت ورد

همانند تصویر بالا مراحل را طی کنید و در انتها بر روی گزینه‌ی Footer کلیک کنید، همچنین شما می‌توانید با دوبار کلیک کردن در بخش انتهایی صفحه وارد محیط ویرایش فوتر شوید.

لینک کوتاه : https://emila.ir/?p=608
سلام علیکم!
336
فرم گزارش را به دقت تکمیل نمایید...
از همکاری شما پیشاپیش سپاسگذاریم