جهت افزودن منابع به بخشی از نوشته ی خود پس از اینکه نشانگر موس را در محل مورد نظر قرار دادید وارد تب References شده و در بخش Citations & Bibliography بر روی گزینهی Insert Citation کلیک کنید تا صفحهای مانند شکل زیر نشان داده شود.
در اولین بخش این پنجره با گزینهی Type of Source را مشاهده می کنید، در این قسمت به کمک فهرست کشویی نوع منبع مورد نظر خود را مشخص کنید:
- گزینههای متعددی قابل انتخاب هستند شامل کتاب، گزارش، وبسایت و… در اینجا ما به صورت پیشفرض گزینهی کتاب (Book) را انتخاب کردهایم، سایر گزینهها نیز به صورت مشابه قابل تنظیم هستند.
- در بخش Language زبان مورد نظر نوشته قابل انتخاب است، با توجه به زبان متنی که مینویسید آنرا انتخاب کنید.
- با توجه به نوع رفرنسنویسی که برای مایکروسافت ورد خود انتخاب کردهاید تعدادی فیلد برای شما نمایش داده میشود، که باید آنها را تکمیل کنید تا منبعنویسی شما به صورت صحیح انجام شود، در تصویر بالا فیلد Author به معنای نام نویسنده میباشد (شما میتوانید نام چندین نویسنده را درج کرده و آنها را با علامت سمیکالن “;” جدا کنید)، گزینهی Title برای نوشتن نام عنوان کتاب، گزینهی Year سال انتشار و….
- در حالت عادی تنها فیلدهای اصلی برای شما نمایش داده میشود، برای نمایش سایر فیلدها تیک گزینهی Show All Bibliography Fields را بزنید، با انجام این کار سایر فیلدهای منبع نویسی نیز برای شما نمایش داده میشود، فراموش نکنید که پر کردن گزینههای ستاره دار برای نوشتن یک منبع صحیح الزامی است ولی تکمیل سایر فیلدها به صورت دلخواه است.
- همچنین در قسمت Tag name میتوانید یک برچسب (تگ) یکتا و منحصربه فرد برای منبع خود انتخاب کنید.
- در پایان با کلیک بر روی گزینهی Ok منبع مورد نظر شما به نوشته افزوده خواهد شد.
نمایش خودکار تمام منابع استفاده شده در انتهای مقاله
حال که منابع مورد استفادهی خود را در جایجای متن خود درج کردید میتوانید به راحتی و به صورت کاملا خودکار لیستی از آنها را در قسمت مورد نظر خود (معمولا در انتهای نوشته) نمایش دهید، برای اینکار کافیست در تب References و در بخش Citations & Bibliography بر روی گزینهی Bibliography کلیک کنید و در نهایت یکی از قالبهای پیشفرض را انتخاب کنید.
Leave a Reply