no-img
اِمیلا سندروم روده تحریک‌پذیر IBS

اِمیلا
   سلامت    سندروم روده تحریک‌پذیر IBS
فرم گزارش را به دقت تکمیل نمایید
از همکاری شما سپاسگذاریم

ادامه مطلب

سندروم روده تحریک‌پذیر IBS
رمز : emila.ir

سندروم روده تحریک‌پذیر IBS


انتشار : 03 / مارس / 2019 و آپدیت : پنجشنبه 21 مارس 2019     86 بازدید     بدون دیدگاه     نویسنده : milipinkman

سندروم روده تحریک‌پذیر مشکلی است که با چند تغییر کوچک در سبک زندگی، به‌ راحتی می‌توان آن را مدیریت کرد. با emila همراه باشید تا این تغییرات را بشناسید:

۱-برنامه غذایی تنظیم کنید
اگر یک برنامه جامع و کامل از مواد غذایی که مصرف می‌کنید تهیه کنید، می‌توانید موادی را که باعث تحریک مشکل شما می‌شوند را شناسایی کنید.

۲-نعنا را امتحان کنید
برای تسکین و کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر از قرص نعنا استفاده کنید. نعنا درد شکمی و نفخ را کاهش می‌دهد. محققان دریافتند که نعنا یک ضد اسپاسم طبیعی است که یک کانال ضد درد در کولون روده ایجاد می‌کند و درنتیجه درد مسیر گوارشی را کاهش می‌دهد.

۳-برای کنترل سندروم روده تحریک‌پذیر، آرام‌تر غذا بخورید
گوارش از دهان شروع می‌شود، دندان‌ها غذاها را می‌جوند و غدد بزاقی با تولید آنزیم‌های گوارشی به نرم شدن غذا کمک می‌کنند، بنابراین اگر غذا به‌درستی جویده نشود و وارد معده شود، فشار بیشتری به معده وارد شده و روده تحریک می‌شود. یادتان باشد باید غذا را به‌اندازه‌ای بجوید که دیگر تکه‌های غذا را در دهانتان احساس نکنید.

۴-استرس خود را کنترل کنید
رابطه مستقیمی بین استرس و سندروم روده تحریک‌پذیر وجود دارد. با انجام تمریناتی مثل تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن و ذهن آگاهی، استرس خود را کاهش دهید. هم‌چنین سعی کنید کافئین کمتری مصرف کنید، به‌ اندازه کافی بخوابید و وقت بیشتری را با دوستان و خانواده بگذرانید تا بتوانید استرس خود را کنترل کنید.

۵-به‌طور منظم ورزش کنید
محققان دانشگاه گوتنبرگ دریافته‌اند که ورزش کردن به مدت بیست‌تا سی دقیقه و پنج روز در هفته، به میزان قابل‌توجهی علائم IBS را کاهش می‌دهد. ورزش کردن همچنین باعث آزاد شدن هورمون‌های دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین می‌شود که باعث کاهش استرس و ایجاد تعادل روحی می‌گردد.

۶-در مصرف داروها تجدیدنظر کنید
مسکن‌های حاوی کدئین مثل سولپادئین و نوروفن باعث ایجاد یبوست می‌شوند و داروهایی مثل آسپرین و ایبوپروفن باعث تحریک روده می‌گردند. مکمل‌های حاوی آهن و قرص‌های فشارخون نیست می‌توانند دردسرساز باشند.

۷-پروبیوتیک مصرف کنید
پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده یا مخمر هستند که می‌توانند باعث ایجاد تعادل طبیعی در روده شده و علائم IBS را بهبود ببخشند.

۸-استفاده از کمپرس داغ
استفاده از کمپرس داغ و یا دوش آب گرم در کاهش درد شکمی و تسکین علائم مؤثر است.

۹-هیپنوتراپی
طی یک تحقیق مشخص شد که هیپنوتراپی علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

۱۰-فیبر را به‌ اندازه مصرف کنید
شاید به نظرتان افراد مبتلا به IBS باید فیبر زیادی مصرف کنند اما نوع و میزان فیبر مهم است. افرادی که مشکل سندروم روده تحریک‌پذیر دارند، باید بیشتر موادی مثل عدس، لوبیا، توت‌فرنگی، بلوبری، پرتقال، گلابی، خیار، کرفس، کاهو و نخود را بیشتر مصرف کنند.

البته باید توجه داشت که برای هر شخص درمان خاصی وجود دارد که باید با توجه به علائم موجود درمان را مشخص کرد.

[ emila.ir ]

emila.ir QR-code
لینک کوتاه مطلب : https://emila.ir/?p=12464  

موضوع : سلامت

برچسب :

نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید، توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی، غیر مرتبط با مطلب یا فینگلیش باشد، منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای دانلود قرار گرفته در جعبه دانلود، به صورت مستقیم می باشند.
تمامی فایلها قبل از انتشار تست شده اند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.
برای دانلود سریعتر و راحت تر، توصیه میکنیم از نرم افزارهای مدیریت دانلود استفاده کنید.
اگر برای دانلود فایلی با مشکل مواجه شدید، از قسمت گزارش اپدیت یا خرابی لینک، ما را باخبر سازید.

درباره نویسنده

Here is a some short information about me: I'm a natural born, writer, designer, forecaster. basically I'm a pretty simple person. I work for Emila.ir for more than 1 years. I am passionate about creating posts and content for emila.ir which I think is Among the best viral persian Websites. I am available at Nearby

ارسال پیامک به ما  -  ارسال ایمیل به ما