no-img
اِمیلاسلام کاربر مهمان. امروز دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸


ادامه مطلب

بروزرسانی؛ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
راه های افزایش اعتماد به نفس
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
حمایت از emila.ir

راه های افزایش اعتماد به نفس

بروزرسانی؛ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

هنگامی که به خود ارزش می دهید، تنها یک نظر واقعا مهم است: خود شما، و این باید با دقت ارزیابی شود؛ ما تمایل داریم که سخت ترین منتقد خود باشیم.

Glenn R. Schiraldi، Ph.D، نویسنده کتاب “کتاب عزت نفس”، عزت نفس سالم را به عنوان یک نظر واقع گرایانه و قدردانی از خود توصیف می کند. او می نویسد: “ارزش انسانی بدون قید و شرط فرض می کند که هر یک از ما با تمام توانایی های لازم برای زنده ماندن متولد می شود، هرچند هر کس دارای ترکیبی متفاوت از مهارت ها است که در سطوح مختلف توسعه قرار دارند.” او تأکید می کند که ارزش خود انسان مستقل است از ارزش های بازاری، مانند ثروت، تحصیلات، سلامت، وضعیت و…

بعضی از روابط به دنبال هر شواهدی از اعتقادات خود، محدودیت خود را جستجو می کنند. تقریبا مانند قاضی و هیئت منصفه، آنها دائما خود را در معرض محاکمه قرار می دهند و گاهی اوقات خود را در معرض انتقاد خود قرار می دهند.

در 5 گام ذیل می توانید برای افزایش احساسات خود ارزشمند استفاده کنید.

1. توجه داشته باشید

اگر ما متوجه نشویم که چیزی برای تغییر وجود دارد، نمیتوانیم چیزی را تغییر دهیم. با آگاهی از گفتار منفی خود، شروع به فاصله گرفتن از احساساتی که به وجود می آورد بکنیم. این  استراتژی ما را قادر می سازد تا با آنها کمتر مواجهه شویم. بدون این آگاهی، ما به راحتی در دام اعتقادات منفی خود گرفتار می شویم. به عنوان مدرس مدیتیشن آلان لاکوس می گوید: “باور نکنید… هر چیزی را که فکر می کنید باور نکنید. انسان به هر آنچه که می اندیشد برایش به واقعیت تبدیل می شود. “

به محض این که خودتان را در مسیر انتقاد قرار دهید، به آرامی متوجه می شوید که چه اتفاقی می افتد، در مورد آن کنجکاو باشید و به خودتان یادآوری کنید: “اینها افکار منفی هستند و نه واقعیت ها”.

2. داستان را تغییر دهید.

همه ما روایت یا داستانی را که در مورد خودمان ایجاد کرده ایم، به تصویر می کشیم که خود را درک می کنیم، که بر پایه آن، تصویر اصلی خودمان را متصور می شویم. اگر ما می خواهیم این داستان را تغییر دهیم، باید بدانیم که این تفکر از کجا آمده است و ما پیام هایی را که به خودمان می گوییم دریافت می کنیم.

جسیکا کوبلنز، Psy.D می گوید: “گاهی اوقات افکار منفی منفرد مانند” شما چاقی یا شما تنبل هستی، این افکار و پچ پچ ها می تواند در ذهن شما تکرار شود به طوری که اغلب شما شروع به باور کنید که آنها درست هستند. “این افکار آموخته می شود، به این معنی که آنها می توانند بی نظیر از دید منفی باشند. شما می توانید با تصدیقات شروع کنید. شما چه می خواهید در مورد خودتان باور داشته باشید؟ هر روز این عبارات را به خودتان تکرار کنید. ” می خواهی چه باشی؟

توماس بوسی، Ph.D.، استفاده از تاییدیه را پشتیبانی می کند. تحقیقات انجام شده توسط بوسی و همکارانش نشان داده است که «آموزش غلط» در تأیید مثبت (به عنوان مثال، با نوشتن چندین چیز مثبت مختلف در مورد خودتان در یک دقیقه) می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد. تعداد بیشتری از اظهارات مثبت نوشته شده با روند بهبود ارتباط داشت. بویس می گوید: “شهرت بد آنها به دلیل تماشای تلویزیون بد و دیر هنگام است،” تأیید مثبت می تواند کمک کند. “

3. از افتادن به سوراخ خرگوش، مقایسه و ناامیدی اجتناب کنید.

روان درمانگر Kimberly Hershenson، LMSW می گوید: “دو چیز کلیدی که من تاکید می کنم این است که به پذیرش عمل بپردازیم و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.” اگر که شخصی به نظر می رسد در رسانه های اجتماعی نسبت به حال من خوشحالتر است و..مقایسات تنها منجر به خود صحبت کردن منفی می شود که منجر به اضطراب و استرس می شود. احساسات کم ارزش خود می تواند بر سلامت روانی شما و همچنین سایر حوزه های زندگی شما، مانند کار، روابط و سلامت جسمی تاثیر بگذارد.

4. کانال ستاره درونی خود.

آلبرت انیشتین گفت: “همه یک نابغه هستند. اما اگر ماهی را با توانایی خود برای صعود درختی قضاوت کنی، تمام عمر زندگی خود را باور خواهد کرد و معتقد است که این احمقانه است. ما همه نقاط قوت و ضعفمان را داریم. کسی ممکن است یک موسیقیدان درخشان باشد، اما یک آشپز وحشتناک است. هیچ کیفیت ارزش اصلی آنها را تعریف نمی کند. احساسات و احساسات اعتماد به نفس خود را به ویژه در زمان شک و تردید به رسمیت بشناسید. آسان است که تعاریف را در زمانی که “چیزی را از بین ببرید” یا “شکست” بگیرید، اما خودتان را از راه هایی که می بینید، ارائه می دهیم که یک دیدگاه واقع گرایانه تر از خودتان است.

روان درمانگر و متخصص درمانگر جنسی Kristie Overstreet، LPCC، CST، CAP، پیشنهاد می کند از خودتان بپرسید: “آیا در زندگی خود زمانی داشتید که در آنجا اعتماد به نفس بیشتری داشتید؟ در آن مرحله از زندگیتان چه کار کردی؟ »اگر برای شما دشوار است که ویژگی منحصر به فرد خود را شناسایی کنید، از یک دوست بخواهید آن را به شما معرفی کند. گاهی اوقات دیگران برای ما بهتر است که ما را در بهترین شرایط ببینند تا ما بتوانیم آن را در خودمان ببینیم.

5. ورزش

بسیاری از مطالعات همبستگی بین تمرین و عزت نفس بالاتر و همچنین بهبود سلامت روان را نشان داده اند. دبی ماندل، نویسنده معتاد به استرس می گوید: “ورزش باعث توانمند سازی جسمی و ذهنی می شود،” به ویژه افزایش وزن که در آن شما می توانید دستاوردهای خود را مرتب کنید. ورزش روز شما را در حین مراقبت از خود سازماندهی می کند. “او پیشنهاد می کند که روزانه از یک لیست کارهای بی پایان خود برای یک لحظه از یک آرامش یا انجام کاری که لذت می برید حذف کنید.


موضوع : روانشناسی/ برچسب : / لینک کوتاه : https://emila.ir/?p=12862
designer